NCC AB

Ministerbesök under NCC:s livsviktiga temadag

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 13:29 CEST

Arbetsmarknadsminister Hillevi Engström besöker NCC den 5 september. Då genomför NCC Awareness Day, en reflektionsdag om arbetsmiljö och säkerhet. Under dagen diskuterar anställda på alla NCC:s arbetsplatser i alla länder förbättringar i arbetsmiljön.

Journalister välkomnas att lyssna på reflektionerna och intervjua NCC-medarbetare. Målet med samtalen är att öka förutsättningarna för bättre och säkrare arbetsmiljö på NCC:s arbetsplatser.

Även arbetsmarknadsminister Hillevi Engström är tillgänglig för samtal och intervjuer. Hon besöker NCC Constructions arbetsplats i Norrströmstunneln i samband med Awareness Day. Norrströmstunneln, som går under Riddarfjärden i Stockholm, är en del av Citybanan.

Det är andra året i rad som NCC genomför Awareness Day. Sedan förra årets Awareness Day har NCC initierat och startat ett antal utbildningsprogram för att ytterligare förbättra säkerhetskulturen. Fyra områden har lyfts fram och prioriteras särskilt, det är attityd och beteende, arbete från höjd, arbete i trafikerad miljö samt tunga lyft. NCC kommer på plats att kunna presentera olika tekniska lösningar som förbättrar säkerheten.

Program Awareness Day
Tid: 5 september, kl. 08.30
Plats: Norrströmstunneln, Stockholm

08:30-09.45                     Tomas Carlsson, vd, NCC Construction Sverige inleder
09:00                                 Tyst minut
09:01                                  Säkerhetsarbetet och rundvandring i Norrströmstunneln

Obligatorisk anmälan: Av säkerhetsskäl krävs anmälan till Birgitta Norberg senast måndagen den 3 september.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Birgitta Norberg, strategisk kommunikatör, NCC Construction Sverige AB.

Magnus Jonsson, chef extern kommunikation och mediarelationer, NCC AB.

Lars-Gunnar Larsson, arbetsmiljöingenjör, NCC AB.

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se/press. NCC i Sverige består av affärsområdena NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Housing. 2011 hade NCC i Sverige en omsättning på 29 Mdr SEK och cirka 10 000 anställda. NCC Construction Sverige bygger bostäder, kontor, vägar, anläggningar och övrig infrastruktur i Sverige.