Nordson AB

Spara lim med Nordsons innovation, EcoBead™ limbesparare

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2012 13:51 CEST

Spara lim, men behåll hållfastheten i limsträngen – Använd EcoBead™ limbesparare!

Tekniken OptiBond™ från Nordson, minskar limanvändningen med bibehållen hållfasthet. Det har visat sig att limningen är starkast i början och slutet av limsträngen, Optibond använder detta koncept. Genom att öka antalet start och stopp uppnås en limbesparing på 30-60% med bibehållen hållfasthet.

EcoBead är särskilt utformad för OptiBond-lösningar. EcoBead är enkel att använda och lätt att montera i linjen, vilket eliminerar behov av och kostnad för en komplex fristående mönsterstyrning.

Användare kommer omedelbart att se fördelen med EcoBead eftersom det är ett enkelt, kostnadseffektivt sätt att ersätta långa limsträngar med korta, intermittenta punkter och därmed uppnå betydande limbesparingar.

EcoBead är designad specifikt för användning med MiniBlue® II applikator. Den anpassar sig automatiskt efter förändrad hastighet och limmönster.

Nordson ger dig svaret på hur du ska optimera din limanvändning och hjälper dig att uppnå besparingar. Med limutrustning från Nordson blir resultatet LÖNSAMT – TRYGGT – ENKELT.

För ytterligare information, ring 040-680 17 00 eller besök oss på www.nordson.se.

Nordson Corporation (Nasdaq: NDSN) är en av världens ledande tillverkare av dispenseringsutrustning för applicering av limmer, tätningsmedel, beläggningar och andra material. Företaget tillverkar även utrustning som används i testning och kontroll av elektroniska komponenter samt teknikbaserade system för härdning och ytbehandlingsprocesser. Huvudkontoret ligger i Westlake, Ohio, och Nordson har direkt verksamhet och kontor i mer än 30 länder med cirka 6000 anställda runt om i världen.