Tod AB

MINSKA PROBLEMEN MED CONVERSE

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2013 22:54 CET

Efter flera år av erfarenhet från kunder med problem, skapades idén att göra en speciell sula för världens mest sålda sneaker.

Den viktigaste funktionen vi förbättrat är stabilitet. Hålfotsstödet hjälper musklerna att slappna av både i foten och underbenet. Allt detta minskar risken för ömmande fötter och hjälper dig styra steget rätt. Inläggsulorna är även gjorda i ett material som andas, för att minska risken för svettiga fötter till sommaren.

Inläggsulorna finns i alla storlekar från barn till 44.

TOD AB, ett nystartat designföretag inom ortoped teknik ligger bakom produkten.

Sofia Högqvist, sjukgymnast: “Vi har löst ett nyligen uppmärksammat problem.  Dock gillar vi själva Converse, så vi var tvugna att hitta en bättre lösning än att avråda folk att köpa sneakers.”

Anna Hillervik, designer, kommenterar: “Eftersom det handlar om funktion hade vi kunnat göra inläggsulan helt grå och tråkigt. Men vi ville även göra en designaccessoar som nästan bara du själv känner till.”

Länk till webbutik: www.tailoredfortaylor.com

För mer information, kontakta Sofia Högqvist (sofia@todab.com) eller Anna Hillervik (anna@todab.com).

TOD AB är ett nystartat design företag inom ortoped teknik. Tailored for Taylor är den första produkten i en serie av accessoarer till etablerade varumärken inom skor.