Svenska Dagbladet AB, SvD

MinTur.se lanserar ny sajt för semesterminnen

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2008 09:08 CEST

I dag är det premiär för nya mintur.se, Sveriges bredaste mötesplats för resenärer. MinTur blir nu ett också ett planeringsverktyg för den reslystne. Allt det material som minTur-medlemmar publicerat finns nu sorterat efter resmål. Det gör minTur till ett lika unikt som levande community.

Grunden för hela minTur är fortfarande sajtens populära resdagböcker.

I den nya versionen har minTur utnyttjat sajtens starka interaktivitet för en ännu tydligare och bättre struktur. Allt användargenererat material i form av hundratusentals bilder, restips, resdagböcker, filmklipp, forumdiskussioner och medlemmar sorteras efter destination. På så sätt blir minTur en oumbärlig och välstrukturerad inspirationskälla med värdefulla och exklusiva tips om tilltänkta resmål.

- MinTur.se är en av de mest spännande sajterna på nätet just nu. Den har en enorm potential och lockar redan en bredare målgrupp än andra resecommunities. Bland våra besökare finns allt från unga backpackers till mer grånade globetrotters. Snittåldern är 34 år, säger Martina Peterson, resepublisher på SvD.

MinTur har genom åren blivit en alltmer personlig mötesplats med ett imponerande engagemang från sina i snitt 20.000 unika besökare per vecka.

Här är fler nyheter på minTur:

- Enklare och roligare att sortera och samla foton, filmer och anteckningar och att dela med sig av dessa till familj, vänner och bekanta.
- Möjlighet att ställa frågor till Forumexperterna, några av våra mest kunniga medlemmar.
- Ännu smidigare att uppdatera en resedagbok.
- En luftigare och fräschare design ger reseminnen en ännu trevligare miljö att synas i.
- Från och med nu höjs den redaktionella pulsen på sajten för att ge besökarna den bästa inspirationen när reslusten faller på.
- Ännu smidigare att skicka semesterns resebilder med tjänsten Mr Postman.

MinTur.se grundades av Martin Magnusson och Martin Pettersson 2002 och är en av Sveriges ledande resecommunities. Medlemskapet är gratis. MinTur.se ägs sedan februari 2007 av SvD.

För mer information kontakta:

Martin Magnusson, webmaster minTur.se - 0706-34 09 38, magnusson@mintur.se
Martin Pettersson, redaktör minTur.se, 0706-34 09 33, petersson@mintur.se