Miris AB

Miris: Miris får order från ett svenskt sjukhus

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2010 08:39 CET

(Aktietorget: MIR)

Ytterligare en order från ett svenskt sjukhus av Miris analysinstrument för mätning av bröstmjölk har inkommit. Miris har hittills sålt analysinstrument till totalt åtta svenska sjukhus där de används för att bidra till att de förtidigt födda barnen får individuellt anpassad näring (s.k. individuell nutrition). Individuellt anpassad näringstillförsel är värdefullt för de dessa barnen och leder även till lägre kostnader inom sjukvården.

Miris kan erbjuda ett instrument, som är väl anpassat för bröstmjölksanalys. Instrumentet kan mäta små provvolymer, visar hög mätnoggrannhet, är användarvänligt samt är kostnadseffektivt och är således väl positionerat på en marknad med mycket goda tillväxtförutsättningar.

Uppsala den 7 januari 2010

För ytterligare information kontakta:

Tony Malmström
VD, Miris Holding AB
E-post: tony.malmstrom@miris.se

Miris utvecklar, tillverkar och säljer analysinstrument för analys av vätskor inom livsmedel, bröstmjölk och läkemedel. Miris har nått en geografisk spridning av analysinstrumentet genom försäljning till kunder i totalt 32 länder.