Miris AB

MIRIS SLUTER DISTRIBUTIONSAVTAL MED TYSK DISTRIBUTÖR

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2010 08:55 CET

Ett avtal har undertecknats med en tysk distributör för distribution av analysinstrument avsedda för både ko- och bröstmjölk. Distributionsområdet täcker Tyskland, Österrike och Schweiz. Distributören säljer idag bland annat medicinteknisk utrustning till neonatalkliniker och mjölkbanker samt laboratorieutrustning till mejerier, vilket är samma målgrupp som Miris vänder sig till. Distributören sköter även service av Miris instrument. I samband med att avtalet undertecknades fick Miris en order på ett instrument från distributören.

Miris har under den senaste 6 månaders perioden arbetat intensivt med att bygga upp ett nätverk av välrenommerade distributörer för att nå ut på marknaden. Den tyska distributören är ett gott exempel på en sådan samarbetspartner. Miris har under början på året förstärkt sin sälj- och supportorganisation med tre personer.

- Den tyska distributören har den typ av profil som Miris söker för att snabbt nå ut på marknaden, säger Miris VD Tony Malmström.

Miris har även fått en order på instrument för analys av bröstmjölk från Portugal. Miris har tidigare levererat analysinstrument som används vid en mjölkbank i Portugal för att klassificera mjölkens innehåll före leverans till sjukhusens neonatalkliniker där de förtidigt födda barnen vårdas.

Uppsala den 29 januari 2010

För ytterligare information kontakta:
Tony Malmström
VD, Miris Holding AB
E-post: tony.malmstrom@miris.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Miris Pressrelease 2010-01-29.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida Miris

Om Miris Holding
Miris utvecklar, tillverkar och säljer analysinstrument för analys av vätskor inom livsmedel, bröstmjölk och läkemedel. Miris har nått en geografisk spridning av analysinstrumentet genom försäljning till kunder i totalt 32 länder.