Mirror Accounting AB

Mirror Accounting hyr ut ekonomiplattform till Bilprovningen

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2012 14:33 CET

Sedan 2010 har Bilprovningen delvis outsourcat sina ekonomiprocesser till Mirror Accounting. Dessa tjänster utförs på kundens befintliga systemplattform. I samband med bolagiseringen av verksamheten inför den kommande försäljningen läggs Bilprovningens två nya dotterbolag på Mirrors plattform (”OneMirror”). Härigenom ger Mirror snabb tillgång till standardiserade processer på en komplett systemplattform. Utöver själva ekonomisystemet innehåller plattformen funktionalitet för bland annat helautomatiserade fakturaflöden, BI och budgetverktyg.

-         Genom en outsourcinglösning som inkluderar hela plattformen slipper kunden att ta egna investeringar, säger Thomas Persson vd på Mirror Accounting AB.
Dessutom har Bilprovningen sparat mycket implementeringstid och samtidigt säkrat rörliga kostnader för sin administration.

Mirror Accounting är en ledande nordisk outsourcingpartner för ekonomitjänster, . Våra kontor i Stockholm, Umeå, Oslo och Vilnius hanterar kunder såsom PostNord, Svensk Bilprovning och Storebrand. Omsättningen 2010 uppgick till 200 MSEK och antalet anställda var cirka 200 personer. Mirror Accounting är en del av Lindorff-koncernen (ägare Investor och Altor).