MISCO AB

Misco AB tecknar ramavtal med Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2017 09:43 CEST

Misco AB tecknar ramavtal med Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet

Misco har i dagarna tecknat ramavtal med Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet gällande Klient 1-4, Misco är en av få som har fått tilldelning för samtliga regioner.

Ramavtalet för de sammanslaget fyra olika regionerna värderas till ca 575 miljoner per år, ramavtalet tecknas på 18 månader med option för förlängning upp till 30 månader.

”Vi på Misco är väldigt glada och nöjda att Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet har valt att teckna ramavtal med Misco där kvalitet och service var den genomgående röda tråden i deras upphandlingar. Misco har utvecklat och höjt upp standaren både inom den privata och offentliga verksamheten där vi ser detta ramavtal som en ytterligare kvalitetsstämpel”, säger Johan Sollenberg, Produktmarknadschef.

Regionsindelning:
Klient 1: Norra regionen och Uppsala-Örebro                                 Avtalsnummer: 96-50-2015
Klient 2: Region Stockholm och Gotland samt Region Sydöstra     Avtalsnummer: 96-51-2015
Klient 3: Region Västra och Region Södra                                      Avtalsnummer: 96-52-2015
Klient 4: Rikstäckande                                                                     Avtalsnummer: 96-53-2015

Avtalet omfattar klienter i följande produktgrupper:
- Stationära datorer
- Bärbara datorer
- Bildskärmar
- Surfplattor
- Ruggade bärbara datorer och surfplattor
- Tunna klienter
- Även tillbehör till samtliga produktgrupper omfattas
- Även produktnära tjänster och konsulttjänster omfattas

Misco erbjuder:
Välkända varumärken med över 300,000 IT-produkter tillgängligt för försäljning.
Dedikerade IT-rådgivare som kostnadsfritt hjälper kunden med tjänster & lösningar.
Smarta webbshopsfunktioner med olika behörighetsnivåer.
Punch-out & Edi/XML Kataloger enligt SFTI samt E-order & E-faktura.

Avropskontakt
Joakim Beran +46 (0)8-120 460 74 joakim.beran@misco.se

Produktmarknadschef
Johan Sollenberg +46 (0)8-120 460 64 johan.sollenberg@misco.se

Jonas Dahlborg +46 (0)510 485022 jonas.dahlborg@misco.se

Misco AB hette tidigare Dabus Dataprodukter AB och startade verksamheten 1963. Företaget blev snabbt en pionjär inom databranschen. Genom att redan 1978 ge ut Sveriges första postorderkatalog med datatillbehör och förbrukningsartiklar är Misco/Dabus idag den allra äldsta aktören inom distanshandel av datorer och tillbehör på marknaden. Vi har sedan dess kontinuerligt utvecklats och idag är Misco en komplett leverantör av datorer, programvaror, nätverk, datatillbehör och förbrukningsartiklar av alla ledande fabrikat.