Kommunal

Miss Li, välfärdsbingo och Annelie Nordström i Kungsträdgården

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 15:31 CEST

Fackförbundet Kommunals protester mot den borgerliga regeringens orättvisa politik fortsätter. Under parollen Kamp för rättvisa ordnas en mängd aktiviteter runt om i landet. I Kungsträdgården i Stockholm kommer det under torsdagen och fredagen anordnas välfärdsbingo, konsert med Miss Li och standup med Martin Bentancourt. Hela programmet finns på Kommunals hemsida www.kommunal.se där du också kan följa uppträdandena live.

Nedanstående är ett axplock på vad Kommunals avdelningar gör runtom i landet. Alla aktiviteterna är torsdag den 16 september om inte annan dag står angiven.

Kalmar
Olika aktiviteter i bland annat Ölands köpcenter, Emmaboda, Nybro, Kalmar, Mönsterås,
Högsby och Hultsfred.

Sörmland
Flygbladsutdelning och andra aktiviteter på olika platser, däribland på Fristadstorget i Eskilstuna.

Värmland
Aktiviteter på olika platser på bland annat på Soltorget i Karlstad och i Kristinehamn.

Jämtland
Aktiviteter på olika platser, bland annat manifestation utanför äldreboendet Björkahammar,
flygbladsutdelning vid bussterminalen i Hammarstrand samt i Järpen och Mörsil, soppkök och torgmöte på Stjärntorget i Östersund och aktiviteter i Krokom.

Gävleborg
Aktiviteter i bland andra Sandviken, Ockelbo, Söderhamn, Nordanstig, Bollnäs, Ovanåker, Ljusdal, Gävle, Hudiksvall och Hofors.

Kommunal / 104 32 Stockholm / Besöksadress: Hagagatan 2
Tel: 010-442 70 00 / www.kommunal.se