BIC Factory

Missa inte en av Umeå Fashion Weeks höjdpunkter!

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 15:53 CEST

Två unga och drivna entreprenörer från BIC Factory bjuder in till ett mode- och skönhetsevenemang med mingel och pop-up-butik på Invito Bar och Restaurang. Under kvällen framträder Femtastic Soundsystem med Cleo & Tjackie Shaun, samt Brita Kristina.

Jenny Janse, grundare av företaget Swedisch Beauty Factory som säljer exklusiva skönhetsprodukter på nätet, firar ny logotyp och butikslayout. Johanna Nilsson, som driver smyckesmärket JohannaN, ger en exklusiv förhandsvisning av höstens smyckeskollektion. Representanter från företagsinkubatorn BIC Factory finns också på plats för att presentera sin verksamhet och berätta hur de stöttar unga entreprenörer i Umeå.

Femtastic Soundsystem med Cleo & Tjackie Shaun spelar cirka 22.00. Brita Kristina cirka 20.30.

Var? Invito Bar & Restaurang Umeå
När? Torsdag 18 oktober kl. 20.30
VIP med inbjudan från 19.00

Kontakt:
Jenny Janse, jen@swedishbeautyfactory.com
Johanna Nilsson, info@johannan.com

Om BIC Factory
Målet för oss på BIC Factory är att upptäcka och stödja unga, lovande entreprenörer som vill starta egna företag i Umeå. Vi erbjuder en kreativ miljö med mysiga, moderna och prisvärda lokaler, tillgång till etablerade affärsnätverk, vidareutbildning samt vägledning från en erfaren projektledare, affärscoacher och andra entreprenörer. BIC Factory har dessutom ett gynnsamt läge i hjärtat av Umeås största företagspark, Umestan Företagspark. Hos oss får företagen stanna i upp till två år och vi strävar efter att de ska växa till stjärnor på företagshimlen. 81 stycken företag har startat upp via BIC och hittills har 186 stycken arbetstillfällen skapats inom ramen för BIC. Omsättningen för 22 utflyttade företag var under 2010-2011 183 miljoner (källa Alla Bolag).

För mer information besök BIC Factorys hemsida eller kontakta Lena Öhlund, verksamhetsledare.

Mail: lena@bicfactory.se