Swedish Colombian Chamber of Commerce

Mission NORTECH: Rid på nästa våg av Information and Communication Technology (ICT) och Cloud Computing för Sverige och Finland

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 00:19 CET

Mission NORTECH från Colombia har till syfte att presentera en colombiansk delegation som kommer att lära sig innovativa ICT-företag och Cloud Computing i både Sverige och Finland. Dessa länder kommer att visa det senaste inom IT säkerhetsteknik och hur man ska bemöta de säkerhetsutmaningar företag ställs inför.

Målet med delegationen är att främja anpassningen av de svenska och finska teknikerna efter den colombianska marknaden.

Delegationen inriktas mot: integratörer, operatörer, tekniska ledare och viktiga beslutsfattare i företag och institutioner, sektorövergripande.

Eventet har utformats för att säkerställa att delegaterna från Colombia uppnår mesta möjliga kunskap om den tekniska framkant Skandinavien är världsberömd för.

Genom evenemangen som planeras i tre större städer i Skandinavien, kommer deltagarna erbjudas möjlighet till nätverkande och exponering för många internationella företag som ligger precis här i Skandinavien, inklusive ett av de ledande ICT-klustren i världen!

Ett av evenemangen äger rum den 16 januari 2012 i Stockholm och organiseras av den Svensk-colombianska handelskammaren i Sverige tillsammans med Nordisk-colombianska handelskammaren i Bogotá.

The Swedish-Colombian Chamber of Commerce (SCCC) is a non-profit and non- political organization. The object of the Chamber is to promote, study, extend, advance and protect commercial and industrial relations between Colombia and Sweden.