Ladbrokes

MISSNÖJDA SKOTTAR ÖPPNAR FÖR MARTIN HANSSON

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 14:21 CET

Till helgen hotar skotska domare med att gå i strejk på grund av den kritik de upplever sig få ta del av under och efter matcher. Skotska ligan verkar inte lösa problemet genom att skjuta upp matcherna utan hyr istället in kompetens från den nordiska domarkåren. Ladbrokes ger idag odds på vilken domare som kliver ut som huvuddomare mellan Celtic och Inverness nu på lördag.

Eftersom den danska ligan fortfarande pågår så är det med största sannolikhet en svensk eller norsk som tar med sig pipan och sitt gula och röda kort in på Celtic Park på lördag. Favorit är Martin Hansson som spelas till 4,00 gånger pengarna.

”Det är på tok för ofta som domare blir dåligt behandlade. Det är ett av världens mest utsatta jobb, tyvärr är det väldigt ovanligt att alla är nöjda med din insats efter en hård dags arbete. Men vi som publik får inte glömma att utan någon som frivilligt tar på sig detta ansvaret så finns inte längre vår favoritsport. Domarna behövs, det kan nog alla skriva under på, tänk på det nästa gång du vill skylla en förlust på mannen i svart. Om de skotska domarna bestämmer sig för att inte strejka och därför döma själv så får givetvis våra spelare tillbaka sina insatser. Det ska bli spännande att invänta Skotska domarförbundets reaktion” Säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Aktuella odds:

Martin Hansson (Sverige) 4,00

Terje Hauge (Norge) 5,00

Stefan Johanesson (Sverige) 6,00

Tom Henning Ovrebo (Norge) 6,00

Jonas Eriksson (Sverige) 7,00

Martin Ingvarsson (Sverige) 9,00

Ken Henry Johnsen (Norge) 13,00

Daniel Stalhammar (Sverige) 13,00

Michael Lerjeus (Sverige) 16,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com