Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Mist Stockholm - Professionellt makeup märke etablerar sig i Linköping

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 11:25 CET

Mist är en makeup serie som riktar sig mot makeupartister och kosmetologer världen över. Man finns också som ett populärt butikkoncept och nu etablerar sig företaget i Linköping och Gränden Köpcentrum.

Mist är ett koncept som funnits i tio år och de senaste fem åren har man börjat med att utveckla egna produkter.
Företaget arbetar främst mot frisörer, hudterapeuter och proffesionella makeup artister. Som butikskoncept finns man på flertalet orter i Sverige och en strategi har varit att etablera sig i Sveriges storstadsregioner där Linköping varit ett självklart mål som etableringsort.

- Via vår webbplats www.miststockholm.com har vi under en lång tid haft många beställningar och ett stort intresse från just Linköping, säger Shaul Moalem, VD för Mist Stockholm. Vi drar slutsatsen att här bor extra modemedvetna människor varför en butiksetablering känts självklar och bara varit en tidsfråga.

Invigningen av nya butiken sker torsdagen den 25 november i Gränden Köpcentrum där kunderna erbjuds hög invigningsrabatt på hela sortimentet ända till söndag.
I butiken skapas tre nya arbetstillfällen

För mer information:

Shaul Moalem, VD
shaul@mist.se

____________________________________________________________________________________

Linköping, med drygt 145 000 invånare, är en av Sveriges mest expansiva kommuner. Näringslivsutveckling i Linköping AB, NuLink, verkar för en stark tillväxt av stadens näringsliv genom service inom entreprenörsskap, branschutveckling och företagslotsning. Företaget, som är ett helägt dotterbolag till Stadshus AB, bildades 2007 och har sitt ursprung i kommunens tidigare näringslivskontor. NuLink har nio medarbetare. www.nulink.se