Mio Technology

MiTAC Europe tillkännager sitt samarbete med Shimano för Mio Cyclo-serien - kompanjonskap gör att MiTAC kan träda in i cykelmarknaden

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2012 14:35 CEST

MiTAC Europe, ett globalt företag som tillhandahåller mobila GPS-enheter, är stolta över att tillkännage att Shimano kommer att vara deras distributionspartner i Frankrike, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Polen, Norge, Finland och Sverige för den nya Mio Cyclo-serien.  Med detta nya produktutbud riktar Mio in sig på cykelmarknaden med enheter för cykelnavigering för både fritidscyklisten och den mer sportinriktade cyklisten.

Tack vare det här samarbetet med Shimano, kommer Mio Cyclo-serien att presenteras i specialaffärer i de länder där Shimano har egna försäljningskontor.  ”Vi är mycket glada över samverkan med Shimano för distribution av vår nya Mio Cyclo-serie och ser fram emot ett givande samarbete. Shimano har lång erfarenhet av distribution till cykel- och sportkanaler och deras särskilda behov. Vi är övertygade om att vi har valt rätt partner med en vinnande inställning till inträdet dill en ny marknad för MiTAC Europe. Tillsammans kommer vi att ge cyklister den bästa upplevelsen när det gäller cykelnavigering”, säger Piet Deschuymer, VVD Försäljning och Marknadsföring, Europa.

Marc van Rooij, VD för Shimano Europe: ”Mio har bevisat sin fantastiska innovativa egenskap genom introduktionen av sin första enhet för cykelnavigering. Den passar perfekt in i vår strategi att erbjuda produkter och tjänster som ger ytterligare värde och glädje för den entusiastiska cyklisten. Vi är övertygade om att de lättanvända och unika funktionerna i Mio Cyclo-serien snabbt kommer att uppskattas av många konsumenter!”

Mer information om Mio Cyclo-serien finns på www.mio.com/cyclo.

Mio Sverige på Facebook

Mediekontakt, produkter till test och information

Elisabeth Due, Frontal

Elisabeth.Due@frontal.dk

Stefan Borjesson, Shimano

Stefan.borjesson@shimano-eu.com

Om SHIMANO

Shimano har under de senaste 90 åren etablerat sig som världens ledande tillverkare av cykelkomponenter tack vare sitt rykte när det gäller enastående innovation och pålitlighet under alla förhållanden. Funktionaliteten och kvaliteten hos produkterna utgör alltid grunden - och det är det vi är berömda för.

År 1921 startade Shozaburo Shimano sitt företag Shimano Iron Works och började producera cykelfrihjul. Inom ett årtionde producerade de 30 000 enhastighetsfrihjul per år och hade redan fått rykte om sig vad gällde kvalitet genom att erbjuda två kostnadsfria ersättningar av felaktiga produkter. Under årens lopp har Shimano vuxit till ett företag som står för pålitlighet, funktionalitet, kvalitet och innovation.

Om Mio

Mio utvecklar och marknadsför produkter som gör att användarna kan dra fördel av den senaste utvecklingen inom navigering och mobila tjänster. Märket etablerades i maj 2002 och bedriver nu verksamhet i Europa, Taiwan, Kina, Nordamerika, Australien, Japan och Sydkorea. Mio har för närvarande över 900 anställda globalt och säljer och marknadsför sina produkter i över 38 länder och territorier. Mios slogan, ”Explore More” (Utforska mer), fokuserar på att förändra människors upplevelser av världen omkring dem och låter användarna veta att de kan utforska sin omgivning på ett enkelt och fritt sätt.