Nortech Telecom AB

Mitels Unified Communication portfölj – nu även för iPhone och iPad!

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2011 08:15 CEST

Nu kan alla iPhone och iPad-användare ta del av Mitels populära programvara för Unified Communication och funktionerna för närvaro, chatt och samtalsstyrning via telefoniservern. Den nya applikationen har tidigare lanserats för Android telefoner.

Unified Communicator Advanced är Mitels verktyg för UC-tjänster såsom närvaroinformation med kalenderkoppling, status på kollegor, chatt, telemöte, videosamtal etc. Intelligensen kan distribueras över flera kontor och samtidigt integrera mot flera telefoniservrar. Verktyget hjälper därmed till att skapa en ”sammanhållande enhet” vilket är speciellt viktigt för företag som finns på flera platser och i olika länder. Mobilitet och mobila växlar är en central fråga för Mitel och arbetet med att föra över växelapplikationer till smartphones fortsätter enligt plan.

- Nortech Telecom välkomnar denna fokusering och snabba utveckling av smartphone-applikationer eftersom kravet på ökad mobilitet bara växer från våra kunder och återförsäljare, säger Fredrik Thörnberg, försäljningschef på Nortech Telecom.

Mer info finns på http://www.nortechtelecom.se/pressmeddelanden/

För mer information kontakta:
Fredrik Thörnberg, Försäljningschef Nortech Telecom AB
Tel.: 08 – 501 690 37
E-post: fredrik.thornberg@nortech.se

Nortech Telecom AB marknadsför produkter och lösningar för företagstelefoni samt annan IT-utrustning till små och medelstora företag. Försäljningen sker via ca 200 återförsäljare i Sverige. Företaget har huvudkontor i Täby, Stockholm. Idag har företaget ca 20 personer anställda, och omsatte ca 40 MSEK under 2009/10. Nortech har den nordiska agenturen för Mitel IP-telefoni, den svenska agenturen för Panasonic (växlar & telefoner) och Jabra headset.  http://www.nortechtelecom.se