Ello i Lammhult AB

Mitt Kök Mässan i Älvsjö Torsdag 10/11-söndag 13/11

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 09:58 CET

Vi håller till i monter B 10:49  Fredag-Lördag kl 12-16 så besöker dessutom den välkände kocken David Enmark
vår monter och delar ut receptbroschyrer samt tilltugg baserade på våra välkända isterband.
Dels det syrliga ,men även det lilla korta unika lätt syrliga Cocktailisterbandet.
Passa på och besök oss och handla hem vårt mässerbjudande.

Läs mer om David Enmark på  davidathome.se

Ett familjeföretag i hjärtat av Småland

Det hela började när företagets grundare L-O Andersson startade en charkuteributik 1947 i Lammhult. Affärerna gick bra, verksamheten växte och 1964 lät L-O Andersson bygga en butikshall i Lammhults centrum. Hallen fick namnet Ello-Livs.

Därefter utvecklades Ello-Livs till ett modernt charkuteriföretag som idag drivs av sonen Kent Andersson. Verksamheten är uppdelad i slakt, styckning och charktillverkning. I charktillverkningen produceras ca 25 artiklar varav sylta och isterband står för 50 % av den totala volymen. Det gör oss till landets näst största producent av denna typ av klassisk husmanskost.
Även om vårt företag har vuxit ordentligt under det senaste halvseklet är det två saker som fortfarande har stor betydelse för oss: den småländska mattraditionen och de korta avstånden i produktionskedjan. Närheten till våra uppfödares gårdar och gångavstånd mellan de olika produktionsenheterna gör att vi har full kontroll över alla steg i tillverkningen. För att förstärka våra band till trakten och den kvalitet som Lammhult är förknippat med har vi valt det nya namnet Ello i Lammhult.