Viva Media

MittMedia och Viva Media ingår ett nytt strategiskt partnerskap

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2018 06:00 CEST

Viva Media ingår nu ett strategiskt samarbete med MittMedia, en av Sveriges största mediekoncerner inom digital marknadsföring. Ett första steg är fokus på organisk räckvidd där samarbetet initialt fokuseras kring Googles produkter.

För att MittMedia ska få ett mer heltäckande erbjudande så kommer Viva att hjälpa till med leveranser de kan erbjuda sin lokala marknad inom digital marknadsföring – Mittmedia blir nu en strategisk samarbetspartner där Viva initialt ska leverera produkter inom Googles portfölj.

– Vi har sedan två år utvecklat ett väldigt genomtänk partnererbjudande som ska ligga i framkant. Att allt fler lokala tidningshus hakar på är en stark bekräftelse på vår vision om att förena det lokala säljet med en leverans av digital marknadsföring i absolut framkant, säger Arash Gilan, VD för Viva Media.

MittMedia är ägare till en rad dagstidningar, tryckerier och kommersiella radiostationer i Mittsverigeregionen. MittMedias verksamhet innefattar i dag 28 dagstidningar, gratistidningar, digitala medier, kommersiell radio, webb-tv, digital byrå, tryckerier och appar.

– För att hela tiden vara den bästa affärspartnern till våra kunder så behöver vi säkerställa att deras investering skapar effekt, därför är samarbetet med Viva Media strategiskt viktigt för oss. Deras SEO-lösning bidrar till att vår portfölj för digital marknadsföring blir allt mer komplett, säger Henrik Mazzanti, Digital Affärsutvecklingschef Mittmedia.

Viva Media har redan börjat utbilda Mittmedias säljare och samarbetet kommer att utvecklas framgent.

– Det känns jättekul att få samarbeta med MittMedia som ligger långt fram i utvecklingen bland tidningshusen, säger Nicolas Cohen, Head of Business Development på Viva.

Viva Media är en marknadsledande rådgivare inom digitala kanaler samt leverantör av tjänster inom digital analys, marknadsföring och strategi. Viva Media har ca 80 medarbetare som varje dag hjälper företag att optimera sina digitala affärer. Huvudkontoret ligger i Uppsala och lokala kontor i Kalmar, Stockholm och Oslo.