Mixmo AB

Mixmo startar på Hemköp

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 07:45 CEST

Ljungsarp/Bromma, 3 juni 2013 – Lösgodisexperten Mixmo AB och Hemköp Ängby Torg i Bromma har ingått avtal. Vecka 26 byter butiken ut det traditionella, öppna lösgodissystemet mot Mixmos slutna koncept för en mer hygienisk lösgodisförsäljning.

I slutet på juni byts plastlådorna för lösgodis på Hemköp Ängby Torg ut mot Mixmo-automater. Istället för att använda skopor fyller kunderna sina godismuggar via knapptryck. Mixmos koncept bygger på att godiset ligger skyddat i behållare inuti automaten och kan inte vidröras före köp, ett patentsökt och hygieniskt koncept som är unikt i Sverige.

Det var hygienen som var den avgörande aspekten för handlare George Malafouris.

− För oss handlade bytet i första hand om hygien, men vi tycker också att Mixmos blir ett väldigt fräscht inslag i butiken med en belyst, färgglad front, kommenterar han.

Hemköp Ängby Torg är en närbutik med 95 procent stamkunder. Därför var det naturligt för butiken att låta kunderna bestämma om att byta till Mixmo eller inte.

− Vi ställde frågan på Facebook om kunderna skulle kunna vara beredda att betala två kronor mer per hekto för att få byta till Mixmo. På mindre än två timmar hade vi närmare 70 svar och alla ville ha Mixmo, fortsätter George Malafouris.

Mixmo kommer att leverantera automater, burkar och även bli butikens nya leverantör för godis. Sammanlagt 60 olika sorter av Sveriges mest populära lösgodis kommer att säljas med hjälp av tre Mixmo-enheter.

− Vi är därför oerhört stolta över att få Hemköp Ängby Torgs förtroende eftersom det är en butik som satsar på hög kvalitet och fräsch butiksinredning. Sverige är ett land där många fortfarande accepterar den ohygieniska hanteringen av godiset som ligger oskyddat från luft, bakterier och nyfikna händer. Samarbetet med en butik som Hemköp visar att detta är på väg att förändras, säger Fredrik Junkell, VD på Mixmo AB.

Fakta Mixmo
Mixmo AB med huvudkontor i Ljungsarp, erbjuder ett patentsökt helhetskoncept för en sluten hantering av lösviktsprodukter. Konceptet omfattar kundanpassade automatlösningar, godis och muggar samt service. Mer information på: www.mixmo.se.

Fakta Hemköp
Hemköp är en dagligvarukedja inom Axfood-koncernen. Butikerna återfinns i centrala lägen i stadskärnor och bostadsområden över hela landet. Hemköp ska erbjuda sina kunder ett brett och prisvärt sortiment, inspirera till matglädje och ge en hög servicenivå för att möta och infria kundernas förväntningar. Mer information på: www.hemkop.se.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Junkell, VD Mixmo: 070 531 38 64
George Malafouris, handlare Hemköp: 08-762 84 10