Bjärreds Design AB

Mjölkpallen från LEKA en designklassiker hos Bjärreds Design – design för livsnjutare!

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2010 19:36 CET

Pallar med olika höjder och längder - som karameller i en skål ... En pall kan vara en trogen kamrat genom livet. Så användbar och praktisk i alla lägen är pallen!

Mjölkpallen kompletterar inredningen och fungerar som sittplats, avställningsyta och mycket mer. Pallen följer med från bostad till bostad och finner på något underligt sätt alltid sin plats!

Så användbar den lilla Mjölkpallen är! Rättvänd kan den användas för att sitta vid brasan och titta in i elden – eller spela tv-spel med Playstation! Ett rejält handtag gör att den är enkel att förflytta.

Kraftigt material med snälla runda kanter gör att pallen känns vänlig och behaglig. Pallar i flera färger blir glada färgklickar … vänder man på den kan det bli en båt – eller en rymdfarkost för den som har fantasi!

Bakgrunden till Leka-Sweden AB:s produktprogram är en sammansmältning och utveckling av de två kollektionerna KRISTINA skapade av möbel och inredningsarkitekten Evy Westerberg Lindqvist i slutet av 50-talet samt skolmöbelkollektionen BIRKA ritad av träindustrimannen och formgivaren Torbjörn Ögren på 70-talet. Båda kollektionerna rönte stor uppmärksamhet under sina tidigare storhetstider.

LEKA är tungt, bastant, blankt, välgjort, omsorgsfullt och omtänksamt utformat, tillverkat och sammanfogat ner till minsta monteringsanvisning! LEKA får en lätt spånplattemöbel som är folierad med skarpa kanter att kännas som om den egentligen borde skämmas för att den finns till... LEKA vill ge barnen det bästa och att det skall räcka - och vara länge, länge - kanske ibland hela livet för en LEKA möbel får alltid vara med - någonstans!

Produktspecifikationer: Material: Massivt trä och MDF, lackad Mått: (B-D-H) 400 x 250 x 260 mm Vikt: 3,5 kg.

Du hittar möbler från LEKA hos Bjärreds Design. Mjölkpallen är en härlig designklassiker hos Bjärreds Design - design för livsnjutare!

För mer information kontakta info@bjarredsdesign.se

Besök gärna vår hemsida www.bjarredsdesign.se vi har även  snygga designmöbler för hem och badrum i exklusiv design.

För mer information kontakta info@bjarredsdesign.se