Gert Strand AB

Mjuk smak av hasselnöt gör kaffet till en ny smakupplevelse

Pressmeddelande  •  2010-12-05 20:42 CET

Gert Strand AB lanserar nu fyra aromer för kaffe. Efter att ha nått stora framgångar med sina 18 aromer för kolsyrat vatten tar företagets grundare Strand steget vidare och säljer nu också aromer för kaffe. De fyra aromerna i sortimentet är Hasselnöt, Choklad, Vanilj och Amaretto.

Aromhusets Hasselnöt - bild finns här - för smaksättning av kaffe har en djup, nötig smak. Den är mild och känns rund i munnen och ger kaffet en mjukare och lite sötare smak. Av det fyra aromerna är Hasselnöt den vänligaste, samtidigt som den är precis lika rik på smak som de övriga tre. Den som gillar nougat, fylliga och mjuka smaktoner kommer att älska att smaksätta sitt kaffe med Aromhusets Hasselnöt.

Strands ambition är att skapa smaker som har en positiv effekt på hälsan. I de allra flesta fall brukar goda smaker medföra en stor andel socker eller sötningsämnen som är framställda på kemisk väg. Inget av dessa alternativ lockar idag Sveriges allt mer hälsomedvetna befolkning – tvärtom är det just socker och kemiska tillsatser man försöker undvika i den mån det går. Aromhusets produkter är alla fria från både socker och sötningsmedel, de är därför heller aldrig åt det sötsliskiga hållet, trots att de tillför viss naturlig sötma.

Man kan alltså njuta av Aromhusets ljuvliga kaffearomer utan att bekymra sig över ett ökat kaloriintag – de är helt och hållet kalorifria. Om man jämför med de många syrups man kan finna ute i kaffehandeln så är Aromhusets aromer ett stort kliv framåt. En syrup består till väldigt stor andel av just socker vilket gör att de allra flesta helt eller delvis avstår från att experimentera med smaksättning av sitt kaffe. Nu finns alltså den perfekta lösningen för den som är nyfiken på smaksättning av kaffe.

Alla fyra smaker Aromhuset har tagit fram för kaffe är noggrant avvägda och ger en klar, rik smak av den särskilda aromen. Hasselnöt är som sagt den mjukaste och rundaste av smakerna, medan Amaretto har den mest distinkta och genomträngande av de fyra. Vanilj är lätt och söt och choklad är den med djupast och mest omfångsrik smak. De är olika av anledningen att det ska finnas en smak för alla att uppskatta och förälska sig i.

Kaffearomerna har samma flaska som aromerna för kolsyrat vatten. Det är en liten flaska på ca 8 cm som rymmer 30 ml arom. Doseringen är lika enkel som tidigare – 2/3 kapsyl till varje kopp kaffe. Dessa angivningar är givetvis ganska generella och Strand uppmuntrar alla som gillar att experimentera fram riktigt gott kaffe att inte bli blyga i detta sammanhang. En smart liten pipett medföljer vid köp av kaffearomerna och med den kan man testa sig fram till sin egen favoritdos. Den gör det också lättare att dosera större och mindre volymer kaffe än standardkoppen.

Thomas Ström, som arbetar som säljare för Gert Strand AB, meddelar att man nu söker fler återförsäljare till de nya kaffearomerna via internet. Idag finns de att köpa på bl. a. allt-fraktfritt.com.

Thomas säger också att aromerna redan är omskrivna på nätet på bl.a. på cafekaffe.se, kaffearom.se och kaffeinformationen.se.

För ytterligare information:

Aromerna tillverkas av Aromhuset Gert Strand AB och säljs över hela landet i välsorterade butiker.

Thomas Ström
Epost:  thomas (at) aromhuset.com

Fax 040-18 30 25

www.aromhuset.se

Gert Strand AB är ett innovationsföretag som utvecklar och levererar produkter framför allt till bryggeri och dryckesindustrin, främst utomlands. Många produkter packas också i konsumentpack. Bordsvattenaromerna och kaffearomerna säljs till bryggerier i dunkar och till konsumenter i 30 ml flaskor.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom