Beriksson

Mjuka saltade kolor med lakrits, från Bretagne

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2016 11:36 CEST

Smakbrytningen med sälta och sötma har varit på mångas läppar under många år och har med tiden blivit en självklar och älskad kombination. Kolorna från Mam Goudig har producerats i Västfrankrike sedan 1946 och man använder sig fortfarande av de klassiska koppargrytorna vid tillagningen. Det traditionella franska kolareceptet med en fin smakbalans mellan det saltade smöret, kondenserade mjölken, rörsockret och flingsaltet från Guerande, förhöjs nu ytterligare med lakrits, som ger en fyllig smak för alla kola- och lakritsfantaster.

Mam Goudigs saltade kolor finns både att köpa i små genuina träaskar men även styckevis. Förutom nyheten lakrits finns kolorna även i smakerna hallon, naturell, choklad, blåbär och äpple. En träask med kolor väger 50 gram och kostar ca 30-40 kronor i välsorterade butiker som erbjuder godsaker av hög kvalitet.

Välkommen till Berikssons monter för att provsmaka de mjuka lakritskolorna från Mam Goudig. De lanseras under fredag och lördag 23-24 april i monter 19 hos Berikssons på Lakritsfestivalen i Stockholm. Men redan i dag, onsdag 20/4, erbjuder vi provsmak på lakritskolan under Lakritsfestivalens pressvisning som pågår mellan 15-17:00 på Annexet.

Läs mer om Mam Goudig genom att klicka här. Bildmaterial finner du genom att klicka här. Har du frågor får du gärna mejla Markus genom att klicka här. Eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor. Vi erbjuder choklad, lakrits, te, kakor, pasta, oljor och mer, allt av hög kvalitet, med unika smaker i vackra förpackningar. Vi erbjuder god smak för alla sinnen.Klicka härför att läsa mer om oss.