MK Illumination AB

MK Illumination – platinapartner till NCSC

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 08:34 CEST

MK Illumination i Sverige, Norge och Danmark utökar sitt engagemang i Nordic Council of Shopping Centers och blir platinapartner under minst tre års tid.

”Det är naturligt för oss som marknadsledare att stötta våra kunders branschorganisation. Platinasponsorskapet är ett sätt att bidra till en positiv utveckling och kunna dela med oss av våra globala resurser. Eftersom vi har ett nära samarbete mellan våra nordiska bolag kunde MK Illumination dessutom gå in med en större investering”, säger Niclas Johansson, vd MK Illumination i Sverige.

”Partnerskapet innebär att NCSC får nya möjligheter att utveckla fler intressanta event, driva branschfrågor och fungera som kunskapsbank för medlemmarna. MK Illumination står för professionalism och kvalitet; deras engagemang innebär ett stort mervärde för våra medlemmar. På senaste seminariet i Göteborg lyste deras träd upp eventet och blev en inspirerande snackis”, säger Marika Wærn, vd för NCSC.

Dessutom kommer platinasponsorskapet att märkas vid 2015 års prisutdelning till Nordens bästa köpcentrum. Tävlingen byter namn till NCSC Awards by MK Illumination och vinnaren får ta emot en lysande trofé som har tagits fram av MK Illuminations egna designers.

För mer information, kontakta gärna:

Niclas Johansson, vd MK Illumination Sverige, +46 (0)40 630 44 70

Marika Waern, vd NCSC, +46 (0)70 828 28 91

Om MK Illumination

MK Illumination är marknadsledande på konceptuell julbelysning. Våra rötter finns i Innsbruck, där företaget grundades 1996. På senare år har vi utvecklat en global närvaro i fler än 100 länder, med 28 självständiga dotterbolag. Detta gör att varje enhet kan dra nytta både av sin lokalkännedom och MK Illuminations globala nätverk och sätt att arbeta. Under högsäsong har MK Illumination över 300 anställda. Sedan 1999 har vi vår egen tillverkningsenhet på 6000 kvm i Prešov, Slovakien. I Norden har MK Illumination kontor i Danmark, Norge och Sverige.