MK Illumination AB

MK llumination förstärker sin organisation i Norge

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2012 15:26 CET

MK Illumination förstärker sin organisation i Norge

MK Illumination, Europas ledande företag inom dekorbelysning, har haft stora framgångar i Norge, och förstärker nu organisationen med två nya medarbetare.

Den 1 april tillträder Øyvind Sætre som VD för företaget. Lisa Sætre tillträder samtidigt som Key Account Manager. Lisa och Øyvind Sætre går samtidigt in som delägare i MK Illumination Norge AS.

Øyvind Sætre har bred internationell erfarenhet inom försäljning och marknadsföring, bland annat som VD för Orrefors Kosta Boda i Nordamerika. Han har även arbetat på MK Illuminations huvudkontor med affärsutveckling och etablering av dotterbolag. Lisa Sætre har under många år drivit egen verksamhet, och kommer senast från tjänsten som näringslivsutvecklare i Kalmar kommun.

Rune Just Hansen, mångårig medarbetare på MK Illumination Norge, och med lång erfarenhet inom dekorbelysning, fortsätter som Key Account Manager.

Kontaktpersoner:

Øyvind Sætre

o.sætre@mk-illumination.com

tel. +47 48090270

Lisa Sætre

Key Account Manager

l.sætre@mk-illumination.com

tel. +47 94805725

Julen 2012 är bara 10 månader bort och vi prospekterar för fullt många spännande kunder. Kontakta oss gärna om du har frågor om vårt företag och våra produkter.

MK Illumination producerar och marknadsför energismart dekorbelysning för köpcentra, kommuner och stadskärnor. Företaget har sitt huvudkontor i Innsbruck, Österrike, och verkar lokalt i 23 länder genom egna dotterbolag.