MKB - MänniskoKraft hB

MKB – MänniskoKraft hB startar filial i Västra Sverige.

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2009 09:00 CET

Konsultbyrån MKB startar nu sin första filial utanför Stockholm.

Filialen i Alingsås kommer att drivas av företagsekonomen Richard Stikkelorum som bland annat arbetat med affärsutveckling indirekt genom sin blogg och direkt med utveckling av restauranger och storkök.

Hans Sogell, som äger MKB, säger ”Vi har sett en ökad efterfrågan på våra produkter inom affärsutveckling i västra Sverige vilket gjorde det naturligt att starta en filial där. Chef blir Richard Stikkelorum, företagsekonom, som kommer att ansvara för försäljningen och vara vår konsult i västra Sverige. Richard är mycket duktig på såväl affärsutveckling som kompetenshantering."

Vår specialitet är att ta reda på vad kunden vill ha, hur hon tänker, vilka alternativ hon har och att implementera dem till lönsamhet.

MKB jobbar med verksamhetsutveckling, sedan 1986, genom fem unika och eget framtagna metoder. Lämplighetsanalys – Rekrytering – Competence Management Scoring – Business Scoring – Outplacement. De egenutvecklade metoderna bygger på mångårig erfarenhet och kunskap. MKB erbjuder även utbildning i de unika metoderna.

Bland kunderna kan nämnas SEB, UC, TeliaSonera, Ica, Posten mfl.

Hans 070-214 00 00       hans.sogell@mkb.se

Richard 070-423 82 64    richard.stikkelorum@mkb.se

MKB - Människokraft hB har som affärsidé att hjälpa företag och verksamheter med analys och optimering av människor, verksamheter och affärsidéer, genom egenutvecklade och unika verktyg.

Verksamhetsutveckling sker genom Personal - Styrning - Optimering