2XU Sverige

MM Sports väljer 2XU Compression

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2013 09:00 CEST

MM Sports breddar sitt sortiment med kompressionskläder från 2XU. - Vi märker att intresset för kompressionskläder ökar och vill gärna sälja det bästa, säger Tim Nygren Marknadschef på MM Sports.

Enjoy Sport, som marknadsför 2XU i Sverige, gör en satsning för att bredda märket och har märkt en ökad efterfrågan bland människor som styrketränar regelbundet. - Kompressionskläderna ger en mycket bra känsla och kroppskontroll som underlättar styrkeövningar och att dessutom kunna förbättra återhämtningen ger en extra dimension till träningen, säger Timo Airikka, VD på Enjoy Sport.  Vi ser fram emot ett givande samarbete framöver, avslutar Timo.

Enjoy Sport Sverige AB är ett av Sveriges snabbast växande företag inom sportkonfektion. Med kläder som förbättrar blodcirkulationen samt påskyndar återhämtning har vi rätt plagg tillalla och envar. Gammal, ung, elitidrottare, soffpotatis eller resenär spelar ingen roll, vi har plaggen som passar dig.
Enjoy Sport Sverige AB är etablerat av professionella idrottare och entreprenörer. Vår passion är att kombinera idrottande med det bästa materialet. Valet var enkelt när vi fick möjligheten att jobba med 2XU i Sverige. Gör som vi gjorde - prova. "Du tror det inte förrän du provat!"