Universal Music Sweden

Moa Lignell aktuell med ny singel och debutalbum

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2012 09:38 CEST

Den 18-åriga tjejen, som fascinerat långt fler än "Idol"-tittare med sin låt "When I Held Ya", släpper den 12:e september sitt debutalbum "Different Path" under Sonet/Universal Music.

På albumet har de helt egna Lignell-låtarna kompletterats med två låtar tonsatta tillsammans med John Engelbert från gruppen Johnossi och några samarbeten med albumets producent Tobias Fröberg, som tidigare bland annat producerat Ane Brun och Tomas Andersson Wij.

Albumet spelades i sin helhet in hos Fröberg i hans studio i Viklau mitt på Gotland med ett band bestående av - förutom Fröberg själv - Peter Morén från Peter Bjorn and John på gitarr och bas, samt trummisen Lars Skoglund - som spelat bakom bl.a. Lykke Li och Markus Krunegård.

Själv säger Moa: ”Jag är otroligt nöjd och stolt över plattan. Den har ett enhetligt sound, men har väldigt olika delar, jag gillar verkligen det.”

Idag släpps Moas nya singel "Whatever They Do" tillsammans med en video regisserad av Robinovich. Videon premiärvisas idag på Aftonbladet.se

Fredagen den 3:e augusti medverkar Moa Lignell även på Pridefestivalen.

www.facebook.com/lignellmoa