Universal Music Sweden

Moa Lignell förband på Anna Ternheims höstturné

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 13:00 CET

Nyligen gjorde Moa Lignell sin allra första turné. Nu är det klart att Moa följer med Anna Ternheim som support på hennes Sverigeturné i november.

Den 18-åriga tjejen, som fascinerat långt fler än Idol-tittare med sin låt When I Held Ya, släppte den 12:e september sitt debutalbum Different Path.

Nyligen gjorde Moa Lignell sina allra första spelningar. En Sverigeturné som med konsertlokaler som Trädgårn i Göteborg och Södra Teatern i Stockholm markerade att även om det handlar om en debutant är Moa Lignell redan en publik kraft att räkna med.

Nu är det klart att Moa följer med Anna Ternheim på hennes turné i november. Anna Ternheim släppte 2011 år albumet The Night Visitor som cementerade hennes status som en av landets mest kritikerrosade och populära artister.

Moa Lignell öppnar för Anna Ternheim på följande orter:

18 Nov STOCKHOLM Cirkus
19 Nov GÖTEBORG Trädgårn
22 Nov MALMÖ KB
23 Nov OSLO Rockefeller

För mer information

Universal Music, Emilie Rosenblad, Promotion manager, Emilie.rosenblad@umusic.com, +46 70 766 50 92

United Stage Artist AB, Anders Larsson, Turnéproducent, larsson@unitedstage.se +46 70 440 41 13 / +46 8 555 700 00