Moberg Pharma AB (publ)

Moberg Pharma utökar distributionen för New Skin

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2017 08:31 CET

STOCKHOLM, 18 januari 2017. Moberg Pharma AB (OMX: MOB) meddelar idag att New Skin® Spray kommer att säljas i 3 900 Walmart-butiker och i mer än 1,500 Walgreens-butiker. Första leverans av New Skin® Spray förväntas ske under mitten av mars.

New Skin® förvärvades från Prestige Brands, Inc. i juli 2016. New Skin® är det ledande receptfria varumärket i USA för flytande förband. Produkten är bakteriedödande, torkar snabbt och bildar en klar skyddande yta. New Skin® Spray kommer att säljas på mer än 3,900 Walmart stores och 1,500 Walgreens-butiker över hela USA. New Skin® finns redan tillgänglig på större apoteks-kedjor så som CVS, Rite Aid och Target och finns i två varianter, New Skin® Liquid Bandage och New Skin® Spray. Se www.newskinproducts.com för mer information.

"Vi ser goda möjligheter att bygga vidare på New Skin®. Varumärket är ledande i sin nisch i USA, med goda tillväxtmöjligheter. Den utökade distributionen för New Skin® Sprayär ett led i vår tillväxtplan för varumärket", säger Jeff Vernimb, GM Moberg Pharma Nordamerika.

För ytterligare information kontakta:
Peter Wolpert, VD, telefon: 070 – 735 71 35, e-post: peter.wolpert@mobergpharma.se
Anna Ljung, CFO, telefon: 070 – 766 60 30, e-post: anna.ljung@mobergpharma.se
Jeff Vernimb, GM Moberg Pharma North America, telefon: +1 (908) 420 9492, E-mail: jvernimb@mobergpharma.com

Denna information
Moberg Pharma offentliggör denna information i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades för offentliggörande genom förmedling av den kontaktperson som anges ovan, kl. 08.30 (CET) den 18 januari 2017.

Om Moberg Pharma, www.mobergpharma.se
Moberg Pharma AB (publ) är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 40 länder. Bolagets portfölj inkluderar receptfria produkter under varumärkena Kerasal®, Kerasal Nail®, Balmex®, DermoPlast®, New Skin®, Domeboro® och Fiber Choice®. Kerasal Nail® (Emtrix® eller Nalox™ på många marknader) är det ledande receptfria preparatet för behandling av nagelsjukdomar i USA, Kanada samt i flera länder i EU och Sydostasien. Bolaget växer organiskt och genom förvärv. Intern produktutveckling fokuserar på innovativ drug delivery av beprövade substanser och inkluderar två projekt som genomgått kliniska fas 2-studier, MOB-015 (nagelsvamp) samt BUPI (smärtlindring vid oral mukosit). Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm (OMX: MOB).