Erisma Technologies AB

Mobigo hjälper VVS-installatörer på fältet att fullfölja branschreglerna för Säker Vatteninstallation

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 14:59 CEST

Arbetsordersystemet Mobigo från Erisma Technologies har blivit godkänt för användning vid Säker Vatteninstallation. Säker Vatteninstallation är ett regelverk framtaget av VVS-branschens aktörer för att minska risken för vattenskador, legionellaspridning, brännskador och förgiftning. Nu kan installatörer på ett enkelt sätt föra protokoll och skriva ut rapporter direkt via Mobigo.

Erismas arbetsordersystem Mobigo har länge hjälpt företag spara pengar och komma ifrån tidskrävande pappershantering. Nu har Mobigo blivit godkänt enligt branschreglerna. Säker Vatteninstallation ställer krav både på installatörer och produkter för att hålla den höga standard och säkerhet som branschen har kommit överens om för att förhindra bland annat vattenskador, legionellaspridning och brännskador.

- Vi vet att det är något som har efterfrågats i branschen av installatörer så det är jätteroligt att Mobigo har blivit godkänt för Säker Vatteninstallation. Nu kan fler ta del av fördelarna av Mobigo samtidigt som kunderna snabbt och enkelt kan få rapporter om att de har fått ett korrekt utfört arbete efter branschens regelverk, säger Mikael Nilebacke VD, Erisma Technologies.

Med den nya tjänsten kan VVS-företagen och installatörer enkelt föra protokoll och skriva ut rapporter godkända enligt Säker Vatteninstallation. Via tjänsten kan man punkt för punkt genomföra sitt arbete efter Säker Vatteninstallations branschregler direkt via sin mobiltelefon eller surfplatta helt utan pappershantering. När arbetet är utfört kan man skriva ut den rapport som önskas enligt av Säker Vatteninstallation direkt på plats hos kunden.

För ytterligare information kontakta:

Mikael Nilebacke
VD, Erisma Technologies AB
Epost: mikael.nilebacke@erisma.se

Om Erisma Technologies och Mobigo:

Erisma Technologies är ett av Skandinaviens ledande företag inom mobila affärslösningar för installations- och servicebolag. Företaget grundades 1998 och har kontor i Sverige och Australien, med huvudkontor i Malmö. Kunderna är företag med mobila arbetsstyrkor inom branscher som brandskydd, säkerhet, el, tele, data, energi, kraft, bygg, logistik och värme/ventilation/kyla.

Erismas huvudprodukt är Mobigo, en mobil lösning för arbetsorderhantering, tidrapportering, körjournaler, checklistor, besiktningsprotokoll m m som effektiviserar rapportering och andra arbetsuppgifter för personal på fältet. Mobigo stödjer alla moderna mobila enheter, bl a smarta mobiler, bärbara datorer och surfplattor, och kan enkelt kopplas till alla vanligt förekommande affärssystem. Läs mer på http://www.mobigo.se.