Better Business international AB

Mobil arbetskraft grunden för satsning på interkulturell kommunikation

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2010 07:36 CET

Vi hälsar Annika Berge, Elisabeth Brage och Åsa Lindvall välkomna till Better Business international AB (BBi). Annika, Elisabeth och Åsa är välkända ansikten inom kommunikationsbranschen och genom rekryteringarna skapar BBi en ledande kompetens i Norden inom interkulturell kommunikation och affärskulturella utbildningar. Annika Berge och Elisabeth Brage kommer närmast från Accept Cross Culture och Åsa Lindvall kommer från Culture Bridge Communications.

Den mobila arbetskraften ökar ständigt, vilket också ökar kraven på dess omgivning. Vi ser att det har skett en stor förändring efter den senaste finansiella krisen, säger Patrik Parnfors, vd för BBi-gruppen. De internationella företagen satsar på personal som bidrar till att företagen blir framgångsrika på den internationella marknaden och är därför beredda att flytta nyckelpersoner både tillfälligt och permanent till den marknad som har störst potential för tillfället.

Vår affärsmodell är att vara en partner till internationella företag och hjälpa dem att öka sin kärnaffär genom att personalen fokuserar på att förbättra sin kommunikation och blir medvetna om sin egen och andras affärskulturer samt genom att snabbt och riktigt se till att avtal, offerter, hemsidor, marknadsmaterial etc. blir översatt till rätt språk, till rätt pris.

Jag är väldigt glad att Annika, Elisabeth och Åsa har valt att komma till BBi, säger Patrik Parnfors. Jag har en stark förhoppning om att vi nu kommer att kunna erbjuda våra kunder ett utökat utbud av tjänster och en fördjupad kompetens som ger våra kunder en ökad konkurrensfördel på den internationella marknaden.

För mer information, vänligen kontakta:

Patrik Parnfors, VD
Better Business international AB
patrik.parnfors@bbi.se
+46 767 75 85 75
www.bbi.se

Better Business international AB är ett interkulturellt kommunikationsföretag som erbjuder språkträning, språktester, interkulturella utbildningar och översättningar. BBi ingår i koncernen KEY International tillsammans med Key Relocation Center AB med en årsomsättning på 50 MSEK. Vår vision är att erbjuda internationella företag det bästa alternativet inom relocation och interkulturell kommunikation.