Aggressive Development AB

Mobil börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2010 18:33 CET

Mediaprovider Scandinavia AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Mobil till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Senaste mobiltelefonerna i test samt stor köpguide och de hetaste telefonerna tydligt jämförda. I Mobil hittar du alltid smarta skolor och de bästa apparna du bara måste ha. Dessutom kartläggningar och reportage som tar dig bakom kulisserna till forskningslabb och utvecklingsavdelningar där framtidens mobiltelefon tar form.

"Vi är mycket glada att Mobil vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore.

Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/mobil

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.