MaskinExpo Sweden AB

Mobil plasmaskärare för tuffa miljöer

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2014 15:11 CET

Smidig, snabb och med kapacitet att skära upp till 25 millimeters materialtjocklek med fina snitt. Det gör plasmaskäraren PC 73 Inverter perfekt för mobil användning i tuffa miljöer. Nyheten från italienska Helvi lanseras av Duab-Huset på årets MaskinExpo, den 22-24 maj 2014.

PC 73 Inverter är av typen industriplasmaskärare. Maskinen ansluts till trefas 400 volt och är särskilt anpassad för mobila skärarbeten. Kontrollpanels lättåtkomliga reglage gör det enkelt att justera strömstyrkan för varierande skärdjup.

Plasmaskäraren är utrustad med tryckluftsregulator med manometer, överbelastningsskydd, fläktkylning samt sex meter slangpaket av modell PT 100.

• Nätspänning: 400 V
  • Effekt: max 7,0 kVA
  • Tomgångsspänning: 275 V
  • Slangpaket: PT 100 (6 m)
  • Strömintervall: 10–70 A
  • Skärström: 40% 70 A
  • Skärdjup: 25 mm
  • Lufttryck: 4–5 bar
  • Luftförbrukning: 180 l/min
  • Mått: 480x240x480 mm
  • Vikt: 24 kg

För mer information, kontakta:
Duab-Huset, Mönsterås
Tel 0499 -14319
www.duabhuset.se

Om MaskinExpo
MaskinExpo har arrangerats i drygt 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 22–24 maj 2014.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.