Eurovip Mobile Services AB

Mobila marknadsföringstjänster på frammarsch

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2005 08:49 CEST

När ett storföretag inom mobilbranschen ville använda mobilen under den egna säljkonferensen för att demonstrera nya tjänster på ett effektivt sätt kontaktade de Digital Action och Splashi Nordic AB, två nischföretag med spjutspetskompetens.

Ett storföretag inom mobilbranschen använde mobilen under den egna säljkonferensen med en skräddarsydd mobilportal som självklart stöd, uppföljning och inspiration för att levandegöra hur man kan använda mobila tjänster idag. Mobilportalen användes också för att genomföra interna undersökningar och omröstningar.

- Vi fick en förfrågan om att göra en mobilportal inför en stor säljkonferens med deltagare från olika länder. Mobilportalen var operatörsoberoende och fungerar på både GSM och 3G näten. Man ville också använda mobila undersökningar och mobila omröstningar under säljkonferensen och vi undersökte vilka verktyg som fanns på marknaden och valde Splashis verktyg för att det var det mest kompletta och snabbaste verktyget. Tjänsten är stabil och pålitlig och statistiken levereras i realtid, säger Anna Caracolias på Digital Action.

- Intresset för vår mobila marknadsundersökningstjänst har varit enorm. Ett tiotal undersökningar har redan genomförts och listan över företag som har beställt undersökningar är lång. Att få leverera våra tjänster till ett storföretag inom mobilbranschen är smickrande och ett erkännande av både konceptet och vår teknik. Kunden i fråga var nöjd med resultatet och vill genomföra fler undersökningar, säger Joachim Alvarez, Grundare av Splashi Nordic.

Undersökningarna och omröstningarna fanns i ett naturligt sammanhang där resultatet kunde presenteras direkt i mobilen. I mobilportalen fanns all information om säljkonferensen, bilder med kontaktinformation på alla deltagare, chatroom, mobilt innehåll som videofilmer, spel m.m. allt för att inspirera till vad man kan göra med sin mobiltelefon idag.

Digital Action och Splashi har tecknat samarbetsavtal då de kompletterar varandra och har en rad gemensamma aktiviteter inplanerade under hösten.

För mer information vänligen kontakta:
Anna Caracolias, Grundare Digital Action, mobil: +46(0)735-100 009, E-mail: anna.caracolias@digitalaction.se

Joachim Alvarez, Grundare Splashi Nordic AB, Tel: +46(0)8 - 661 77 77, mobil: +46 (0)76 205 40 70
E-mail: joachim.alvarez@splashi.com

E-mail: press@splashi.com. Besöksadress: N. Hamnvägen 20b, 115 42 Stockholm

Splashi Nordic AB
Splashi:s (www.splashi.com) affärsidé är att leverera mobil underhållning, kostnadsfria tjänster och en plattform för digitala värdekuponger och mobil marknadsföröring, i Sverige och på den internationella marknaden. Företaget grundades 2004 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Splashi ingår i CISL Gruppen AB (publ) (www.cislgroup.com) och arbetar i partnerskap med Kuponginlösen (www.kuponginlosen.se).