Mobila Posten

Mobila Posten delar ut post trots dåligt väder - Din post blir inte försenad pga. dåligt väder

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2008 17:15 CEST

Stockholm 2008-09-15

Mobila Posten delar ut post trots dåligt väder

- Din post blir inte försenad pga. dåligt väder

Vid dåligt väder som ofta inträffar under året blir också posten försenad eller kommer inte alls. Det beror framförallt på den beredskap postdistributörerna har för vädrets makter. Det är ohållbart i ett modernt samhälle att posten inte levereras pga. vädret. Mobila Posten löser detta problem och kommer varje dag året runt oberoende av vädret. Det ska mycket till om inte Mobila Posten levererar sin tjänst.

För individer och företag inte minst i glesbygd är det oerhört viktigt att postgången fungerar alla vardagar om året oavsett vädret. Nu fungerar det inte så i praktiken och det har inte minst folk i skärgården och i glesbygden fått erfara. Inför stundande oväder kan det vara bra att förbereda sig för detta genom att anlita Mobila Posten som är helt oberoende vädret var du än bor.

Mobila Posten är en miljövänlig tjänst som ger privatpersoner, företag och organisationer frihet från att tömma brevlådor, postboxar eller postfack. Pappersposten läses istället direkt i datorn var man än befinner sig i världen. Tjänsten är snabbare och avsevärt säkrare än traditionell posthantering. Människor med olika behov kan ta del av sin post på ett enklare sätt, likaså om du är på semester, bor i glesbygd, skärgård, eller är på resande fot. (www.mobila-posten.se)

Mobila Posten minskar posttransporterna som resulterar i minskade CO2 utsläpp, mindre försurning och resultatet blir en förbättrad miljö. Indirekt minskar pappersanvändningen avsevärt inte minst genom en minskad volym av direktreklam. Återvinningen av papper ökar från ca. 10% i genomsnitt för en privatperson till nästan 90% genom utnyttjandet av tjänsten. Tjänsten är helt enkelt det miljövänligaste alternativet som finns i dag. Varje abonnent bidrar till en minskad miljöbelastning som ger omedelbar effekt.

För mer information kontakta:

Mobila Posten

media@mobila-posten.se