24MAS

Mobile Advertising Solutions väljer ny styrelse

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2009 09:44 CEST

Mobile Advertising Solutions, mobilspelsförtaget för annonsfinansierade tjänster, har utsett en ny styrelse. De nya styrelseledamöterna är Magdalena Bonde, Martin Carlesund, Henrik Hedelius och Fredrik Palmaeus. Styrelsen huvuduppgift är att stödja Mobile Advertising Solutions utveckling och globala expansion.

Mobile Advertising Solutions är ett expansivt bolag som erbjuder annonseringslösningar för mobilen till den snabbt växande globala markanden. I slutet av 2008 fanns över fyra miljarder mobiltelefonabonnemang i världen, en siffra som förväntas växa till 13 miljarder inom fem år.

För att kunna tillmötesgå den stora marknadspotentialen på ett effektivare sätt utser därför förtaget en ny styrelse.

Magdalena Bonde är en av grundarna av bland annat Cell Networks och EMM. Hon har även haft ledande positioner inom bolag som Mogul.com och Clockwork. Bonde sitter i dag i styrelsen för Paynova och är Nutekambassadör med syfte att stödja kvinnliga entreprenörer.

Martin Carlesund är VD för Eniro Sverige samt tillförordnad VD för Eniro Finland. Tidigare har Carlesund även varit VD och koncernchef för 3L System AB.

Henrik Hedelius har över 18 års erfarenhet av finansmarknaden både i Sverige och internationellt. Hedelius har haft ledande positioner i bolag som ABN, Amro, Swedbank, Kaupting Bank och PriceWaterhouseCoopers. I dag är Hedelius VD och partner i investmentbolaget Hedelius & Berthelius AB.

Fredrik Palmaeus, som blir den nya VD:n för bolaget, har över 25 års erfarenhet av entreprenörskap och affärsutveckling inom IT- och telekomsektorn. Han har också varit med och grundat flera bolag inom området. Palmaeus kommer senast från Amdocs där han var vice VD för utveckling av annonserings- och mediedivisionen i Europa.

Tomas Althén blir den nya styrelseordföranden i bolaget. Althén grundade under 90-talet ett flertal IT-bolag, däribland de börsnoterade Kipling, Effnet och Aspiro. I dag är Tomas Althén investerare i åtskilliga företag och branscher genom det egna bolaget Behemot. Althén är även en större huvudägare i det börsnoterade företaget Vin.

- Styrelsen får en viktig roll då Mobile Advertising Solutions går in i en ny och mycket expansiv fas som omfattar flera större internationella affärssamarbeten, säger Fredrik Palmaeus.

Annonsörer har under en längre tid visat ett stort intresse för markandsföring i mobilen, men det är först nu som räckvidden är tillräckligt hög och mobilerna tillräckligt avancerade för ett större genombrott. Mobilmarknadsföring kommer inom kort att bli en viktig inkomstkälla för medier, applikationsutvecklare och mobilföretag.

För mer information om MAS gå till www.24mas.com eller kontakta:
Fredrik Palmaeus, VD, MAS
Maila till förnamn.efternamn@24mas.com

Om 24MAS
24 Mobile Advertising Solutions AB är ett företag med verksamhet inom medie- och IT-industrin med inriktning på annonseringslösningar för mobiltelefoner. 24MAS har utökat sina tjänster från att erbjuda traditionell datalagring och IT-lösningar till att utveckla tekniska plattformar med kringtjänster för att paketera reklam till mobilt innehåll. För mer information besök http://www.24mas.com