Kista Science City AB

Mobile Future 2010: Internationella mobilbranschen samlas i Kista Science Tower

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 09:32 CEST

Google, Orange Global, Spotify och Singtel är fyra av de över femtio bolag som den 11 november möts i Kista Science Tower för en heldag vigd åt framtidens mobila lösningar. Mobile Future är ett lysande forum för nätverkande, inspirerande föreläsningar och möjligheter för dig som mobilentreprenör att träffa investerare. Arrangörer är Mobil Business och tidningen Mobil.

- Årets Mobile Future är vårt mest ambitiösa arrangemang hittills. Framförallt har vi ett utpräglat internationellt fokus med talare från några av mobilvärldens mest spännande företag och marknader världen runt. Det är också kul att se att många av deltagarna kommer från andra branscher - som nu i hög grad berörs av mobilfrågorna, säger Johan Larsson, redaktör Mobil Business och innehållsansvarig för Mobile Future 2010.

I Kista Science Tower pågår under Mobile Future fyra stora aktiviteter: konferensen med föreläsningar, en öppen utställning på hela tornets bottenplan, Big Money Meetup – där du som entreprenör kan träffa investerare, samt Mobilgalan som delar ut priser för 2010 års mest innovativa företag och lösningar.

- I år är det tionde gången vi anordnar Mobilgalan, och vi kan garantera att det blir lite extra festligt. Det speciella med Mobile Future är att mobilbranschens konkurrenter samlas under samma tak och diskuterar mobilitetens framtid, det blir väldigt spännande, säger Linus Brohult, chefredaktör på Mobil.

När: 11 november 2010
Var: Kista Science Tower, Färögatan 33, Kista

Talare, ämnen och deltagande företag hittar du på:

Kontakta arrangörerna:

KSC AB är din lokala näringslivskontakt. Vår uppgift är att förbättra företagens villkor och skapa tillväxt genom att underlätta samverkan mellan näringsliv, utbildning och offentlig förvaltning i Kista Science City. Det gör vi dels genom ett starkt stöd till innovation och nya tillväxtföretag. Men även genom internationell marknadsföring av och information om Kista Science Citys fördelar, företag och världsledande position. Inom KSC AB samordnas de nätverk och projekt som utgör motorn i Kista Science Citys ekosystem för tillväxt. Dessutom arrangeras ett flertal årligt återkommande evenemang och mötesplatser för industrin, akademin och forskningen.