Masters of Mobile Arts - MoMA

Mobilen i centrum på Mornington Hotel Stravaganza

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 17:57 CET

Mornington Hotel Stravaganza bjöd både nya och gamla kunder på en inblick in i mobilen som vår tids nya kommunikationskanal. Det hölls ett seminarie med talare från branschledande företag inom mobil kommunikation som berättade om mobilen som ett kraftfullt marknadsföringsverktyg.

”Jag tycker att det är viktigt att visa på vårt nytänkande och vår fokus på en bra relation med våra kunder.

Människan är inte längre bara en mottagare av information utan även en viktig förmedlare”, säger hotelldirektören Staffan Alfredsson.

“Mobilen som kommunikationsredskap är geografiskt obunden och kommunikationen sker hela tiden på kundens egna villkor. Genom att själv be om information och på så sätt visa sitt specifika intresse, blir varje kontakt kvalitativ med hög målgruppsträffsäkerhet. Mobilen är oslagbar i relationsmarknadsföring, någonting som Mornington har förstått”, säger Claes Persson, Strategic Director på Sway Republic.

“Vi kan idag se användningsområden och stora fördelar med att ha kundkort och medlemskort i mobilen, istället för de traditionella och relativt dyra plastkorten. En annan tjänst som används mer och mer är rabattkuponger i mobilen, vilket förutom att det är praktiskt både är miljövänligt och ekonomiskt fördelaktigt”, enligt Christian Lindholm på företaget Zatero. De har arbetat med utveckling av mobila kundkort, medlemskort och rabattkuponger i flera år.

De andra föreläsarna är Peter Hjärn från S3, ett företag som arbetar med lösningar för mobilmarknadsföring och Johan Wålander från Webropol, som berättar hur man med mobilens hjälp kan skapa mätbarhet I form av marknadsundesökningar direkt i telefonen.

Mornington Hotel Stravaganza i Göteborg är ett av tre hotell i Morningtonkedjan. Hotellet har valt att en inriktning som är lite mer ”out-of-the-box” än de flesta andra hotell. Hotellet har en ambition att ge sina gäster och kunder det lilla extra samt en hög och individanpassad service. Personlig service innebär för hotellet en kommunikation mellan individer för att bygga goda relationer, och med det perspektivet förstår man mobilens fördelar som en relationsbyggare och som en servicehöjare.

Kontakt:

Sway Republic

Kontaktperson: Claes Persson

Mail: claes@swayrepublic.se

Mobil: 0707-249090

Mornington

Kontaktperson: Staffan Alfredsson, hotelldirektör

Mornington Hotel Göteborg

Mail: staffan.alfredsson@mornington.se

Tel: +46 (0)705 52 32 12 (Mobil)

Tel: +46 (0)31 767 34 05 (Direkt)

Tel: +46 (0)31 767 34 00 (Växel)