Rabble Communications

Mobilen kopplar greppet om den lokala mataffären

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2013 15:48 CEST

I mars skrev Kuponginlösen i Sverige ett samarbetsavtal med den mobila kupongjätten Rabble. En allians som innebär att Rabbles mobila kuponger nu kan användas på över 1800 mataffärer och Pressbyråer runt om i landet.

I juli lanserade Rabble en helt ombyggd app med starkt fokus på samlade rabatter på matkassen. Redan från start finns 17 starka varumärken med som Coca Cola, Cloetta, Fazer, Pringles & Findus.

En nyckelfunktion är den så kallade multikupongen som ger konsumenten möjlighet att utnyttja flera rabatter på samma kupong. Något som enligt Rabble leder till en större samlad rabatt på matkassen. Redan i höstas gjorde Rabble en större satsning med ICA Maxi där man såg ett tydligt mönster med ökat snittköp för de konsumenter som använde Rabbles kuponger.

”Det är ett viktig steg in i den digitala miljön som många varumärken nu kommer ta. Aldrig tidigare har kampanjer kunnat mätas eller distribueras så effektivt och med en sån spridning” – Säger David Smolak på Rabble.

David Smolak rekryterades från Carlsberg där han var affärsutvecklare och ansvarar nu för Rabbles nya satsning mot dagligvaruhandeln.

Enligt Rabbles egna beräkningar omsätter kuponger i matbutiker över en halv miljard kronor per år.

Rabble ska på sikt ta en stark position inom daglivaru- och servicehandeln och hoppas dra nytta av de 500.000 användare som redan laddat ner Rabble.

”Vi har ökat användartalen 17 gånger på landsbygden sedan 2011, så att knäcka nöten med hur vi blir mer rikstäckande har varit en prioritet. Avtalet med Kuponginlösen känns helt rätt i tiden och vi såg redan på releasedagen hur användare i hela landet hämtade ut multikuponger. – Säger Daniel Zeitoun, VD på Rabble.

Rabble Communications AB är det svenska startup-företaget som på tre år vuxit sig till Sveriges ledande företag inom mobila erbjudanden och kuponger. Rabble har bland annat blivit tilldelade priserna Guldmobilen 2011 (årets mobila marknadsföring) och Årets Nya Affär av SEB. I fjol utnämndes Rabble som en av Europas mest intressanta startups av Tidningen Wall Street Journal.