Innovation Dreams AB

Mobilen skuldfälla för 40 000 unga - nu kan problemet vara löst

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 17:34 CET

Idag säljs mobiltelefoner nästan uteslutande under avbetalning. Dyra telefoner och abonnemang säljs med en totalkostnad på upp till 20 000 kr under en 24-månadersperiod. Telefonerna görs till attraktiva erbjudanden ihop med telefonabonnemang genom avbetalningar i månadsform. Försvinner telefonen är man fast med en lång och dyr avbetalning. Detta har blivit en stor skuldfälla bland ungdomar

- Obetalda mobilräkningar är den vanligaste orsaken till att ungdomar skuldsätts. Förra året hade drygt 40 000 unga i åldern 18 till 25 år en mobilskuld hos kronofogden. Förra året handelade 20% av alla nya ansökningar om betalningsföreläggande bland unga om obetalda mobilabonnemang. Det är dubbelt så många ansökningar jämfört med dem som rör sms-lånen. GP 25 mars 2010

Den nystartade tjänsten CellMe.se ger nu en unik möjlighet att bli fri från långa mobiltelefonabonnemang. CellMe.se gör det möjligt att låta någon annan ta över ett mobilabonnemang fram tills kontraktstiden löper ut. Att låta någon annan ta över ens abonnemang kallas överlåtelse. Alla operatörer erbjuder överlåtelse och det är inte svårt att genomföra. Den som tar över abonnemanget får ett abonnemang med kortare bindningstid samt får även medföljande telefon och i vissa fall en summa pengar i överlåtelsebonus. Sajten har sedan den startats hjälpt ett stort antal människor att bli fria från sina bundna abonnemang.

CellMe.se grundades under 2010 som  för att ge möjlighet till att bli fri från bundna mobiltelefonabonnemang. Teamet bakom cellme.se består idag av en diversifierad grupp individer med gedigen erfarenhet inom webb- och affärsutveckling.
Gå in på www.cellme.se för att frigöra dig idag!

För mer information om CellMe.se
Henrik Zander, henrik.zander@cellme.se 0739-498420