MedDay AB

Mobilen slår larm

Pressmeddelande   •   Mar 10, 2006 08:30 CET

Medlemsförmån Naturvetareförbundet har slutit avtal med MedDay. Avtalet ger medlemmarna möjlighet att prenumerera på varningar via sms i mobilen till ett mycket förmånligt pris. Tjänsten gör det möjligt för myndigheter att utan mellanled förmedla information om jordbävningar, flodvågor, vulkanutbrott, orkaner, epidemier, terrordåd och andra faror.

Tjänsten RegPoint DMS Pocket fungerar i hela världen oberoende av vilken mobiltelefonoperatör man har. Genom att ange sitt mobiltelefonnummer när man registrera sig för tjänsten kan man försäkra sig om att myndigheter och expertis snabbt och smidigt kan överföra information. Informationen skickas bara till den som angivit att de önskar information om det aktuella landet eller regionen. Via webben kan man när som helst ändra vilka länder man önskar få information om.

Naturvetareförbundet är det första fackförbundet som gör tjänsten tillgänglig för sina medlemmar men de är i gott sällskap av försäkringsbolag och resebyråer.
– Våra medlemmar reser mycket i tjänsten och det är framför allt med tanke på detta som vi tyckte att det var angeläget att få fram ett avtal, säger förbundsdirektör Jörgen Ohlsson.
– Vi är glada att vi på det här sättet kan erbjuda Naturvetarförbundets medlemmar ökad trygghet vid resandet med hjälp av vår mobila tjänst till ett bra pris, säger MedDays VD Sophia Salenius.

För ytterligare information:
Marita Teräs