Nymobil.se

Mobilförsäljningen har ökat tack vare priskriget

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 01:19 CET

Just nu pågår ett regelrätt priskrig inom Telecombranschen. Det har gjort att alltfler har råd att både byta telefoner och abonnemang när de själva vill – och kan därefter ringa efter behag utan att det kostar skjortan. För Nymobil.se har det inneburit en hela 70%-ig försäljningsökning, och det är iPhone som toppar försäljningslistorna.

Under en alltför lång tid har priserna inom Telecombranschen varit mycket höga. Men tack vare en snabb utveckling och många inblandade företag, har priserna pressats nedåt den senaste tiden. I bräschen för priskriget ligger 3, som sätter press på såväl Telenor, Tele2 som Telia. Det har varit till gagn för såväl marknad som kunder. För när en börjar sänka sina avgifter, då måste de andra hänga på. För tillfället ligger bästapriset på 349 kr per månad, för fria samtal, SMS, MMS och fri surf.

Eftersom telefonerna ofta ingår i abonnemanget, blir det också stor rusch på telefoner. Iphone är den stora försäljningssuccén, särskilt som det ofta är en mobil som ingår i de nya prispressade abonnemangen. Risken finns till och med att telefonerna tar slut på vissa ställen.

Hos många butiker så ligger leveranstiden på iPhone 4S på ca 3-4 veckor.

För mer info kontakta vår presschef:
Richard@nymobil.se