MoBank Nordics

Mobilhandelsföretaget MoBank öppnar Stockholmskontor för den nordiska marknaden

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2011 23:17 CET

Stockholm den 8 november 2011

The MoBank Group, en världsledande aktör inom mobilhandel och betalningslösningar i mobil miljö, offentliggjorde idag att de har öppnat ett nytt kontor i Stockholm.

Det svenska bolaget, MoBank Nordics AB, kommer att hantera marknadsföring och försäljning av mobilhandelsplattformen MoPowered, samt den konsumentinriktade kontoaggregerings- och betaltjänsten MoBank.

"Vi är mycket nöjda med att etablera ett kontor i Stockholm. Vi smygstartade på den svenska marknaden redan tidigare i år och responsen har varit mycket positiv. Nyfikenheten på mobilhandel är stor bland e-handlare och retailers, men antalet seriösa aktörer är begränsat. Med vår unika plattform MoPowered tillgodoser vi marknadens behov av en billig, säker och mycket anpassningsbar lösning för m-handel. Proof of concept finns dessutom redan, med referenskunder som HMV, Next, Game och Waterstone's, några av Storbritanniens största aktörer både inom retail och e-handel", säger Lars Wahlström, VD för MoBank Nordics AB.

M-handel står inför ett ordentligt genombrott det närmsta året. Redan idag har över var femte svensk mellan 15 och 74 år handlat med sin smartphone eller surfplatta, trots att viljan att handla på mobilen hittills har påverkats negativt av bristen på säkra, attraktiva betalningslösningar.

"MoPowered-plattformen tillsammans med vår unika, PCI-certifierade betalningsmodul har alla möjligheter i världen att ändra på det. Att kunna erbjuda en av marknadens bästa lösningar för m-handel i appar och mobil webb tillsammans med en betalningsmodul som hanterar 3D Secure (MasterCard SecureCode/Verified by VISA) och är PCI-compliant är unikt. Vi kommer fokusera på den nordiska marknaden och Baltikum och vi hoppas kunna presentera vårt första avtal redan inom några veckor", fortsätter Lars Wahlström.

För mer information:

Lars Wahlström, VD
Mobil: +46704105681
Mail: lars@mobank.se

Om MoBank Nordics:

MoBank Nordics AB ingår i Londonbaserade The MoBank Group, en världsledande aktör inom mobilhandel och betalningslösningar i mobil miljö.

Med mobilhandelsplattformen MoPowered ger vi företag och organisationer av alla storlekar möjlighet att lansera en mobil plattform med full transaktionskapacitet, helt anpassad till den egna butiken och varumärket.

MoPowered ökar direkt våra kunders intäkter och skapar engagemang bland slutkunderna genom att öppna den mobila kanalen på ett extremt kostnadseffektivt sätt, tack vare ett minimumbehov av interna resurser för utveckling och projektledning.

Med MoPowered får du en beprövad plattform som vi framgångsrikt implementerat i olika branscher och sektorer: Retail, banker, mediabolag, mobiloperatörer och statliga institutioner. MoPowered är grunden i den mobila kanalen för några av de största retailföretagen i UK och Europa, Waterstone's, Next, Game och HMV.

Mer information finns på www.mobank.se