Nicklas Larenholtz

Mobil vänlig hemsida, utomordentlig service till sina besökare/kunder

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 18:23 CET

I och med att det finns användare av dessa nya "smarta telefoner", är det viktigt för dig som kommunicerar och säljer på Internet att du gör dig tillgänglig mot din målgrupp. Idag finns det en hel generation som ser det som kutym att göra precis samma sak på Internet i via sin mobil som de gör vid sin dator med betydligt större skärm.

Mobilanpassad hemsida, är inte konstigare än vad man tror. Det du gör är att du skalar ner din hemsida så att det krävs mindre (trafikdata), och hemsidan blir mer anpassad efter telefoners storlek på skärm.

Jag har såklart gjort en mobilversion av min hemsida www.sem-larenholtz.se, och har i och med det sett bland annat att "datatrafik" för mobilsurfaren minskade med 97,4 %. Se utförlig uträkning i artikeln Mobil vänlig hemsida.

I sökmotormarknadsföring "aspekter" och övrig optimering finns det ingen gedigen undersökning som påvisar att det är viktigt i det sammanhanget. Här gäller det att vara tillgänglig för din målgrupp i ett medie som växer mer och mer. Jag ser till mig själv som är inne i digital kommunikation och har inga problem att läsa dagstidningar eller utföra bankärenden via mobiltelefon. Jag är klart övertygad att det finns effektivteringsmöjligheter hos de flesta hemsidesägare angående mobilvänligha hemsidor.

Nicklas Larenholtz, projektledare på Searchfactory Webbyrå i Stocholm.