Mobispine AB

Mobispine och Acision levererar "Desktop Messaging" till en av Indiens största mobiltelefonoperatörer

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 11:45 CEST

(Aktietorget: MOBS)

Mobispine rapporterade i januari 2009 att en avsiktsförklaring tecknats med en operatör i Indien. Bolaget lovade då att återkomma vid ett undertecknat avtal med mer information om affären.

Avtalet har nu tecknats och systemleverans påbörjas under april 2009. Mobispines initiala ordervärde uppgår till $50000, men merparten av intäktspotentialen ligger i den rörliga delen av affären som är kopplad till hur framgångsrik tjänsten blir hos operatören.

"Det är glädjande att idag kunna rapportera att vi nu även har erhållit en mycket betydande leverans till världens största tillväxtmarknad - Indien", säger Dusyant Patel VD Mobispine.

Affären är den andra inom loppet av bara några månader som presenterats till en följd av det distributionsavtal som slöts mellan Acision och Mobispine i december 2008. Avtalet innebär att en Indisk mobiloperatör med ca 40 miljoner abonnenter kommer att erbjuda SMS/MMS tjänster från datorn genom Mobispines världsledande teknologi.

Mobispine AB (publ)
Alsnögatan 3, 116 41 Stockholm
E-post: info@mobispine.com
Hemsida: www.mobispine.com

Dusyant Patel, VD

Om Acision
Acision är världsledande inom meddelandeprodukter och tillhandahåller kommunikationslösningar för över 300 operatörer och tjänsteleverantörer globalt. www.acision.com

Mobispine AB (MOBS) är ett svenskt Value Added Services (VAS) företag som levererar produkter och tjänster till operatörer och telefontillverkare. Produkterna inkluderar bl.a Desktop Messaging som ger användaren möjlighet att skicka meddelanden från sin PC till mobiltelefoner, Mobispine RSS Reader för att enkelt konsumera nyheter och annat Internetinnehåll via i mobiltelefonen samt MyScoop Mediabox för mobila foto- och multimediatjänster. Bolaget har idag ett 20-tal europeiska operatörer och ledande telefontillverkare som kunder och partners.