Mobispine AB

Mobispine och Telenor Sverige tecknar avtal för att erbjuda SMS från PC tjänster

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 09:35 CEST

(Aktietorget: MOBS)

Mobispine AB (MOBS) ett innovativt Value Added Services (VAS) företag har ingått ett partnerskap med Telenor Sverige AB som är en del av Telenorkoncernen. Mobispine tillhandahåller tjänster för operatörer och slutanvändare som eSMS som ger användaren möjlighet att skicka meddelanden från sin PC till mobiltelefoner.

Detta partnerskap öppnar möjligheten för Telenors kunder i Sverige att kunna skicka meddelanden från sin PC till mobiltelefoner. Denna tjänst kommer bli särskild användbar för företag som vill skicka SMS och MMS till sina kunder samt kommer uppskattas av konsumenter som på ett effektivt sätt vill skicka meddelanden direkt från sitt PC skrivbord.

Dusyant Patel, VD Mobispine säger: "Marknaden för tjänster som tillhandahåller PC till Mobil växer snabbt och Telenor tillsammans med Mobispine är väl positionerade för att leda marknaden och uppfylla kundernas önskemål".

Om Mobispine
Mobispine AB (MOBS) är ett svenskt listat Value Added Services (VAS) företaget som tillhandahåller tjänster för operatörer och slutanvändare. Dessa tjänster inkluderar eSMS (Executive Short Message System) som ger användaren möjlighet att skicka meddelanden från sin PC till mobiltelefoner samt tjänster för att aggreggera nyheter och annat innehåll via en RSS-baserad nyhetsläsare. Bolaget har idag ett 20-tal Europeiska operatörer och ledande telefontillverkare som kunder och partners.

För mer information:
Dusyant Patel (VD) +46 763 414 212 - Dusyant.Patel AT Mobispine.com

Om Telenor
Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 500 anställda.

Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2007 på cirka 92,5 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).