Mobispine AB

Mobispine skriver globalt distributionsavtal med Acision

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2008 14:00 CEST

(Aktietorget: MOBS)

Mobispine AB (MOBS) ett innovativt mobilt Internet företag har ingått avtal med Acision som är världsledande aktör inom mobila meddelandetjänster. Acision har idag hundratals mobil operatörer som kunder där tanken är att Acision ska presentera Mobispine som en affärspartner för globala mobiloperatörer och sälja in Mobispines tjänster.

Dusyant Patel, VD Mobispine säger: "Detta globala avtal med Acision ger oss en internationell push på ett sätt vi aldrig tidigare hade klarat av själva. Vi har redan idag flera spännande offerter ute hos globala operatörer i Asien."

Mobispine tillhandahåller tjänster för operatörer och konsumenter som eSMS som ger användaren möjlighet att skicka meddelanden från sin PC till mobiltelefoner.

Om Mobispine
Mobispine AB (MOBS) är ett svenskt listat Value Added Services (VAS) företaget som tillhandahåller tjänster för operatörer och slutanvändare. Dessa tjänster inkluderar eSMS (Executive Short Message System) som ger användaren möjlighet att skicka meddelanden från sin PC till mobiltelefoner samt tjänster för att aggreggera nyheter och annat innehåll via en RSS-baserad nyhetsläsare. Bolaget har idag ett 20-tal Europeiska operatörer och ledande telefontillverkare som kunder och partners.

För mer information:
Dusyant Patel (VD) +46 763 414 212 - Dusyant.Patel AT Mobispine.com