Mobispine AB

Mobispine.com - mobil innehållsprodukt med gratis chat i mobilen nu på Internet också

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2005 15:37 CEST

Mobispines konsumenter kan från och med idag använda mobispine även på Internet (www.mobispine.com) för att ytterligare personalisera stt innehåll och sin mobila miljö inom mobispine. Jämfört med ett SMS eller MMS är mobispine ungefär 100 gånger billigare där ett textmeddelande kostar ca ett halvt öre och ett bildmeddelande kostar 3-4 ören. Tjänsten erbjuds gratis till privatpersoner. Kostnader som uppstår är operatörernas avgift för datatrafik, vilket är endast en bråkdel av kostnaden för motsvarande SMS. ”Med vår unika plattform förväntar jag mig en enorm ökning av användandet de kommande månaderna”, säger Joakim Hilj Försäljningschef på Mobile Trends. ”Innehållsleverantörerna upptäcker att dom äntligen kan skicka personaliserade meddelanden till sina kunders mobiltelefoner till en låg kostnad”, fortsätter han. Ytterligare flera stora innehållstjänster lanseras redan i november. Först ut är nyhetstjänster i olika former. - Vi pratar med allt från ledande mediaföretag till mobila innehållsföretag, säger Joakim Hilj. Om Mobile Trends Europe AB: Mobile Trends Europe AB erbjuder konsumenter mobispine som kostnadsfri plattform för mobilt personaliserat innehåll och kostnadsfri mobil chat. Företaget har huvudkontor i Stockholm. Mobile Trends Europe AB Arenavägen 41, 12 tr 12177 Stockholm, Sverige Kontaktperson: Joakim Hilj Tel: 0735-32 40 39 e-mail: Joakim.hilj@mobiletrends.se mobispine.com: www.mobispine.com Mobile Trends Europe AB: www.mobiletrends.se