Mobispine AB

Mobispine's integration med General Wireless genomförd

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2008 13:25 CEST

(Aktietorget: MOBS)

Redan 2 månader efter köpet av General Wireless har Mobispine genomfört integrationen mellan de två bolagen. Den totala kostnadsmassan för det gemensamma företaget låg före integrationen på cirka 1,8 miljoner kr per månad. Under september kommer den totala kostnadsmassan ligga på cirka 1,2 miljoner kr per mån. Detta innebär att Mobispine genomför besparingar på drygt 0,5 miljoner kr per månad och att produktiviteten och försäljningstillväxten ser starkare ut än någonsin.

Om Mobispine
Mobispine AB (MOBS) är ett svenskt listat Value Added Services (VAS) företaget som tillhandahåller tjänster för operatörer och slutanvändare. Dessa tjänster inkluderar eSMS som ger användaren möjlighet att skicka meddelanden från sin PC till mobiltelefoner samt tjänster för att aggreggera nyheter och annat innehåll via en RSS-baserad nyhetsläsare. Bolaget har idag ett 20-tal Europeiska operatörer och ledande telefontillverkare som kunder och partners.

För mer information:
Dusyant Patel (VD)