Happy Socks

MODEFÖRETAGET HAPPY SOCKS ÖPPNAR UPP DÖRRARNA TILL HAPPY HOUSE.

Pressmeddelande   •   Jan 04, 2017 14:55 CET

Det svenska succévarumärket Happy Socks som gjort sig kända genom sina färgglada strump- och underklädeskollektioner, sätter sitt ikoniska ”big dot”-mönster över ett eget hus om sex våningar och 1 300 kvadratmeter i Lärkstan på Östermalm i Stockholm.

– Vi är glada över att inviga ett storprickigt Happy House, vårt nya huvudkontor, och bli det första strumphuset i världen, säger Happy Socks grundare och ägare Mikael Söderlindh.

Det nya modehuset som bolaget flyttade in i den 1: a januari 2017 huserar nu kontor, produktion, designkollektiv med ateljé, showroom samt inhousebyrån Happy Agency.

Happy Socks har tagit fram en lekfull, surrealistisk och stilfull interiör specialritad för sina nya lokaler. Designen går i linje med varumärkets idérika värdegrund och färggranna manér.

Tidigare huserade byggnaden Kinesiska Ambassaden, och håller idag bland annat Schweiziska-, Brasilianska-, Saudiarabiska-, så väl som Lettlands Ambassad som granne.

– Huset kommer välkomna våra internationella medarbetare och utländska besökare och fungera som vår alldeles egen Happy Ambassad, en glad fristad, avslutar Mikael Söderlindh.

Om Happy Socks:

Happy socks skapades våren 2008 med en vision att förändra en vardaglig nödvändighet till ett färgstarkt designföremål med mål att vilja sprida glädje. Med ett nästan ändlöst spektrum av färg- kombinationer och mönster skapar Happy Socks idag högkvalitativa så väl som hantverksskickliga strumpor och kreativa underkläder för män, kvinnor och barn, för alla tillfällen, tankesätt och stilar.

Happy Socks säljs idag i mer än 90 länder och på alla kontinenter genom egna konceptbutiker, hos utvalda återförsäljare och via www.happysocks.com.