Fotomässan

Modefotografen som väcker värme och glädje!

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 01:54 CET

Den svenska modefotografen Sandra Freij har hyllats för sina bilder i magasin som Dazed & Confused, GQ Style och The Sunday Times Style. Bland hennes kunder finns Levis och Mihara Yasuhiro.

Den 26-28 november kommer Sandra Freij till Fotomässan i Stockholm för att visa upp några av sina bästa modebilder.

– Jag har utvecklat en personlig stil som är kommersiellt gångbar. Jag vet vilka bilder jag vill ta och står för dem, säger hon.

Sandra Freijs bilder förmedlar ofta värme och glädje. Hon hoppas att de väcker fantasin och ställer lika många frågor som de ger svar.

Uppdragen har tagit henne till många exotiska platser. En gång arbetade hon som fotoassistent i en nationalpark i Sydamerika när en elefant dök upp på savannen några hundra meter framför henne.

– Vi fotade med diafilm och jag satt med händerna i en laddsäck. Våra guider dirigerade teamet långsamt tillbaka till fordonen. Men jag kunde inte gå. Vi hade fotat sedan soluppgången och om jag skulle ta ut händerna ur laddsäcken med exponerad film så skulle alla bilder förstöras. Så jag satt kvar och stirrade elefanten i ögonen medan jag så fort som möjligt säkrade filmen i ljussäkra boxar.

Sandra Freij är född och uppvuxen i Borås, men bor sedan 15 år i London.

För mer information om Fotomässan besök www.fotomässan.se eller kontakta:

Jonas Lemberg på tel. 070-733 46 00 eller epost Jonas.lemberg@build.se

Pressbilder finns att ladda ner på webb adressen www.explore.se/sandra-pressrelease.zip

KORT OM FOTOMÄSSAN

Fotomässan hålls öppen under tre dagar den 26-28 november 2010 och antalet besökare uppskattas till omkring 20.000 personer. Fotomässan är norra europas största mötesplats för fotointresserade. Speciellt uppskattat är Fotomässas påkostade bildutställningar. Mässan hålls på Stockholmsmässan i Älvsjö.  Mässan är öppen för allmänheten och här finns något för alla med ett intresse av fotografi.